Aktualnosti

TIM, JORDAN, JIM

IZ INTERVJUA Potresna recenzija ‘Zvuka slobode’ koja će vas ponukati da pogledate film Za vrijeme snimanja, u molitvi, Isus mu je rekao: „Možeš li voljeti moju djecu više nego se bojiš zla; možeš li voljeti Isusa više nego se bojiš križa?“

‘Zvuk slobode’ (‘Sound of freedom’) snimljen je po istinitom događaju a prikazuje akciju spašavanja 54 djece iz Kolumbije koja su oteta i iskorištavana kao seksualno roblje. U akciji je spašeno više od 120 žena i djece što je ekranizirano u dokumentarcu ‘Triple Take’. U glavnoj ulozi je Jim Caviezel, svima poznat po ulozi Isusa Krista u Pasiji. On u filmu utjelovljuje bivšeg američkog specijalnog agenta Tima Ballarda, koji je napustio sigurnost vlastitog posla kako bi organizirao spašavanje djece.

Tajni vladin agent

Tim Ballard djelovao je kao vladin tajni agent u jedinici odjela domovinske sigurnosti zaduženoj za zločine protiv djece. Nakon nekog vremena pozvali su ga da obustavi jednu akciju zbog nedostatka sredstava i nadležnosti. Nazvao je svoju suprugu Katherine i rekao joj da mora prekinuti s akcijom jer bi u slučaju da uruči otkaz, ostao bez mogućnosti velike vladine penzije preko koje je kroz naredne godine mogao primiti milijune dolara, a mirovina mu se približavala, na što mu je ona rekla: „Ako ostaneš, ta će djeca biti spašena?“ -„Vjerojatno. Da.“ -„Onda nemamo što raspravljati.“ -„Što ćemo nakon toga, imamo šestero djece, nemam mnogo uštede, imam jako solidan posao. Što poslije?“ -„Bog će se pobrinuti za nas.“ Tada je odlučio dati otkaz i organizirati akciju spašavanja.

Nije me briga ako završimo živeći u šatoru, nećemo doći pred našeg Stvoritelja i reći da nismo pokušali pomoći toj djeci

Zahvaljujući vlasniku jedne medijske kompanije, Glennu Becku, jako brzo je prikupio financijska sredstva. Kako se bližio dan akcije i došlo vrijeme da uruči otkaz na poslu, u prosincu 2013., htio je odustati od toga. Žena Katherine ga je zgrabila za jaknu objema rukama i rekla mu: „Neću ti dopustiti da ugroziš moje spasenje time što to nećeš učiniti. … Nije me briga ako završimo živeći u šatoru, nećemo doći pred našeg Stvoritelja i reći da nismo pokušali pomoći toj djeci.“ Također mu je rekla da zatvori oči i zamisli ispred sebe dva puta između kojih se premišlja. Put na kojem bi zadržao posao u vladi činio mu se svijetao a onaj na kojem bi dao otkaz i pokrenuo OUR izazivao je u njemu strah i jezu. Zatim mu je rekla da zamisli susret sa svojim Stvoriteljem koji mu postavlja dva pitanja; prvo: „Jesi li mogao spasiti djecu?“, i drugo: „Jesi li to učinio?“

Na zemlji smo kako bismo upoznali Boga, pronašli spasenje i služili ljudima

Onda mu je rekla da ponovno zamisli ta dva puta i odjednom se u njemu dogodio obrat; prvi put mu se činio strašan jer je uvidio sve što će možda propustiti, sve blagoslove za sebe, obitelj i druge, a drugi je, iako mutan, bio svijetao i na njemu je bio Isus. Vidio je i dva kamena ispred sebe i shvatio poruku da ide do prvoga, pa do sljedećeg… postupno. Od tada pokušava svakog dana donositi odluke razmišljajući o susretu sa Stvoriteljem. Dodaje da smo na zemlji kako bismo upoznali Boga, pronašli spasenje i služili ljudima; da se cijeli Novi zavjet može svesti na ljubav prema Bogu i ljudima; da je to težak put, ali put koji vodi do duboke radosti.

Ozbiljan svjetski problem

Trgovina djecom ozbiljan je svjetski problem koji trgovcima donosi zaradu od 152 milijarde godišnje. Trenutno je šest milijuna djece širom svijeta u ropstvu, od čega je njih dva milijuna seksualno roblje. Ballard spašava djecu koja su silovana 10-15 puta dnevno tijekom mnogo godina. Samo u Meksiku nestane 57 djece svakog dana (21 000 godišnje) što su samo službeni brojevi. Mnogo je slučajeva u kojima se dijete otme iz Srednje Amerike i preveze u Ameriku tako da se djetetu, prije nego se ono pusti na granicu, pruži (stavi u džep, prikvači na majicu,…) ime naručitelja u SAD-u. Na granici je taj papirić jedini podatak o djetetu, te se ono zbog toga odveze tom čovjeku, besplatno, bez pozadinske provjere podataka o tom čovjeku, bez DNA testa…

Kada bi se neko dijete izgubilo u SAD-u, sve bi se učinilo kako se bi otkrilo čije je ono, a na granici iz Meksika prema SAD-u se često ovako postupa.

Samo u posljednje dvije godine 85 000 maloljetnika je, nakon što su samostalno pušteni preko granice, prijavljeno nestalima, od kojih ih je na tisuće bilo mlađe od 5 godina.

Film počinje Ballardovim susretom s jednim djetetom na granici. To mu je dijete dalo ogrlicu s privjeskom na kojem je pisalo Tim, njegovo ime.

Bio je to citat: „A ti se, Božji čovječe, toga kloni! Teži za pravednošću, pobožnošću, vjerom, ljubavlju, postojanošću, krotkošću!“ (1 Tim 6, 11)

Producent filma koji ujedno ima i ulogu u njemu, Eduardo Verastegui, spominje kako mu je Ballard ispričao kako djecu u jako mladoj dobi, s 3, 5, 7 godina, koriste kao seksualno roblje, a kada prestanu biti ‘svježi’, otvore ih kako bi im uzeli organe kojima zatim trguju. Ballard mu je nakon toga dodao: „Jako je tužno ovo što ti govorim. Ali još tužnije će biti ako sada, kada ovo znaš, ne učiniš ništa. Što ćeš učiniti?“ Eduardo je pitao sebe i Boga što može učiniti te je odlučio posvetiti život borbi protiv trgovanja djecom preko snimanja filmova.

„Kada te Bog pozove da nešto učiniš, ne možeš okrenuti glavu.“

Mnogi su i Eduardu i drugima koji su radili na filmu govorili kako je preopasno te su ih odgovarali od rada na njemu. Eduardo kaže: „Opasnije je ne učiniti to, na duge staze. Jer kada te Bog pozove da nešto učiniš, ne možeš okrenuti glavu.“

Dao je Bogu obećanje da će posvetiti svoj život borbi da se zaustavi trgovina djecom. Samo želi vršiti Božju volju te se, nakon vremena u molitvi, 7. rujna kao nezavisni kandidat prijavio na izbore za predsjednika Meksika koji će se održati 2024. godine. Dodao je: „Nisam političar, ja sam filmaš. Ali volim svoju zemlju. I umara me gledati kako mi je zemlja već desetljećima silovana“.

Čitajući scenarij, ostao u suzama

Ballard je imao samo dva uvjeta na koje je želio da studio za snimanje filma pristane; prvi je da nema ni jedne scene koja će uzbuditi pedofila, a drugi je da ga glumi Jim Caviezel; znao je da on jako voli Isusa. Caviezel je čitajući scenarij, ostao u suzama te je pristao glumiti u njemu, no kako mu je žena upravo u to vrijeme gledala seriju o kartelima u Kolumbiji, bojala se za svog muža i nije željela da snima u Kolumbiji. Ballard mu je javio da bi set za snimanje čuvalo 30 bivših pripadnika elitnih američkih marinaca Navy Seals što je njegovu ženu smirilo te je pristala da joj muž ode na snimanje u Kolumbiju, u neposrednoj blizini samog mjesta događaja. Zbog straha Caviezelove žene, Božja providnost je djelovala tako da su ti bivši agenti došli čuvati set, a za vrijeme snimanja su spasili još 200 djece te zarobili 23 trgovca djecom u Kartageni u Kolumbiji.

Isus mu je rekao: „Možeš li voljeti moju djecu više nego se bojiš zla; možeš li voljeti Isusa više nego se bojiš križa?“

Caviezel je izjavio da mu je ovo najvažniji film u karijeri nakon Pasije. On sam je osobno posvojio troje djece iz Kine i time ih izvukao iz opasne situacije. Za vrijeme snimanja, u molitvi, Isus mu je rekao: „Možeš li voljeti moju djecu više nego se bojiš zla; možeš li voljeti Isusa više nego se bojiš križa?“

U filmu osim Jim Caviezela glumi i dobitnica Oscara i Zlatnog globusa Mira Sorvino koja je advokat protiv trgovine ljudima još od 2004. godine, Bill Camp te Kurt Fuller. Film je snimljen prije pet godina a dovršen prije tri godine. U vlasništvu ga je imao 20th Century FOX kojeg je 2019. sebi pripojio Disney koji je film stavio na policu. Dvije i pol godine nakon što je film već bio dovršen, Ballard je pozvan na set serije The Chosen za koju kaže da je jedina koju njegova obitelj gleda. Na setu mu je rečeno da mu se netko želi javiti; bio je to Jonathan Roumie koji ima ulogu Isusa u seriji. Tada mu je Jonathan rekao kako je pratio njegov rad i da ga je upravo on pozvao na set.

Slučajan susret

Tog istog dana Neal Harmon, direktor studija Angel, došao je na set jedini put i to samo na nekoliko sati, te se ‘slučajno’ susreo s Ballardom kojeg nije vidio još od 2016. kada su se i upoznali. Ballard mu je spomenuo kako su prava na film oslobođena te su dogovorili da ga Angel preuzme. Šest dana nakon  toga trailer je pušten prije emitiranja još jednog filma studija Angel, ‘His only Son’. Također, ovaj film seriji The Chosen donosi 2/3 novih gledatelja jer su preko njega čuli za studio Angel. Sam Jonathan Roumie, nakon što je odgledao ‘Sound of freedom’, nije mogao prestati razmišljati o njemu nekoliko dana. S budžetom od samo 14.5 milijuna dolara, što je malo u odnosu na velike holivudske filmove, od premijere 4. srpnja 2023. do sada je u kinima ostvario zaradu od čak 190 milijuna dolara.

Napadi na film

Film i njegovi akteri doživljavaju brojne podle napade utjecajnih medija kako bi se sam film i problem koji obrađuje diskreditirali.
Ballard je proučavao literaturu zagovarača pedofilije koji žele promijeniti jezičnu terminologiju navodeći razlog kako riječ pedofil ima negativnu konotaciju. Žele da ih se zove ‘Minor attracting persons’ – ‘Osobe koje privlače maloljetnici’. Ballard je primijetio nekoliko stvari u njihovoj literaturi te ih nazvao doktrinama pedofilske mreže. To su: odvojiti djecu od roditelja, seksualizirati djecu (pornografijom…), izbaciti Boga iz obrazovanja te zakonski omogućiti pristanak djeteta na spolne odnose.

Operation Underground Railroad

Od početka rada, Ballard i njegova udruga OUR (Operation Underground Railroad) spasili su preko 7000 žena i djece. Potrebno je navesti i da je Ballard dobio novi Božji poticaj, ponovno preko svoje supruge Katherine, koja mu je, znajući da tamo bombe padaju, u veljači 2022. u suzama rekla: „Moraš ići u Ukrajinu!“ Kada su se Ballard i njegova žena predali Božjoj volji, vrata su se počela otvarati.

Spašavajući djecu iz Ukrajine, otkrili pedofilski lanac

Nisu ni slutili da će Ballard i OUR sa suradnicima uspjeti izvesti iz Ukrajine 6000 siročadi koja su od početka rata bila u velikoj opasnosti da ih se otme, te da će ih put preko Ukrajine dovesti do rušenja pedofilskog prstena pet pripadnika nizozemske političke stranke koji su bili u bijegu od vlasti te su se bavili trgovinom djece u Meksiku, Ekvadoru, Miamiju. Ballard i njegov tim su im u selu Kanoa u Ekvadoru srušili hotelski seks biznis za iskorištavanje djece. Bog je prije njegova puta u Ukrajinu imao sve to u planu i spašene su stotine, možda i tisuće. Ballard je izjavio da bi sve učinili isto kako bi spasili samo jedno dijete.

Miniserija s Melom Gibsonom

Cijela ta akcija bit će ekranizirana u miniseriji s četiri nastavka u kojoj će glumiti i Mel Gibson, a producira ju najveći pojedinačni donator OUR-a, poznati autor i govornik Tony Robins, koji je na jednoj od svojih konferencija pitao ljude na što bi potrošili novac kada bi ga imali mnogo, na što je jedna žena rekla da bi novac donirala OUR-u. On ju je zatim pitao što je to i tri minute nakon toga rekao je da će donirati iznos jednak iznosu koji ljudi iz publike doniraju kako bi pomogli spašavati djecu. Nekoliko dana poslije, nazvao je Ballarda pitajući ga je li stvarno to što se govori da oni rade. Ballard mu je rekao da dođe pratiti akciju spašavanja u Haitiju; otišao je, vidio i povezao se s OUR-om.

Pomažu u spašavanju

Ballard sa svojom ženom Katherine ima devetero djece, od kojih su dvoje posvojili nakon što ih je sa svojim timom spasio u Haitiju.
Ballard je izjavio da su oni koji snimaju filmove ti koji pričaju priče koje mogu pomoći da se spase milijuni u svijetu. Navodi primjer američke književnice Harriet Beecher-Stowe, autorice knjige ‘Čiča Tomina koliba’, kojoj je Abraham Lincoln rekao: „Ti si mala žena koja je napisala knjigu koja je započela ovaj veliki rat.“ Ballard se nada da će ovaj film biti moderna verzija te knjige, te da će probuditi svijet kako bi se zaustavilo ovo moderno ropstvo.

Transkript videa: Duje Katušić

Za Book.hr priredila A. P.

Prijavite se na naš newsletter i svaki tjedan primajte najvažnije i najzanimljivije tekstove na svoju e-mail adresu! Prijaviti se možete ovdje.