DANIJEL KATANOVIĆ

TRI KORAKA DO PRAVE LJUBAVI Voditelj tečaja „Ljubav i poštovanje“: Ova knjiga silno pojednostavnjuje potragu za pravim partnerom „U onome tko traži svoga životnog suputnika uvijek se budi pitanje: Je li on onaj pravi, je li ona prava za mene? Kako to znati? Knjiga daje izuzetno praktične odgovore, te smjernice koje silno olakšavaju, pojednostavnjuju 'potragu'“, kaže Danijel

„Tri koraka do prave ljubavi“ na toliko jednostavan, razumljiv, a silno upečatljiv način otkriva istinu i daje odgovor na pitanja s kojima se susreću apsolutno svi koji traže „ljubav svoga života“, „savršenog partnera“.

Olakšava potragu za pravim partnerom!

Prije svega, autorica otkriva kako sam/a mogu postati onakva osoba kakvu tražim za svog partnera.

U onome tko traži svoga životnog suputnika uvijek se budi pitanje: Je li on onaj pravi, je li ona prava za mene? Kako to znati? Knjiga daje izuzetno praktične odgovore, te smjernice koje silno olakšavaju, pojednostavnjuju ‘potragu’.

Kamo sreće da smo ju mogli pročitati prije petnaestak godina – toliko bi nam toga bilo jasnije, izbjegli bismo tolike neželjene situacije

Iako smo supruga i ja u braku gotovo petnaest godina, te kroz tečaj „Ljubav i poštovanje“ radimo s bračnim partnerima i s parovima koji se pripremaju za brak, knjiga je i nama otvorila oči na mnogim područjima. Imati ovakvu knjigu, upijati svu mudrost, imati toliko primjera i konkretnih situacija s kojima se susreće svaki par, uistinu je pravo bogatstvo. Kamo sreće da smo ju mogli pročitati prije petnaestak godina – toliko bi nam toga bilo jasnije, izbjegli bismo tolike neželjene situacije.

Temelji koji se pomoću ove knjige mogu izgraditi mogu uistinu odrediti ne samo trenutke potrage za našim partnerom već i naš bračni suživot.

Autorica naglašava važnost spoznaje onoga što smo „preuzeli“ od svojih najbližih, napose roditelja, te koliko nas to može usmjeriti, pravo ili krivo

Autorica, kroz pitanja i primjere vodi čitatelja korak po korak, strukturirano, da se sam prepozna, analizira i prepozna kuda i kako dalje. Bez imalo „filozofiranja“, s potpuno otvorenom dušom, a napose s Božjim vodstvom, autorica kroz ovu knjigu svim srcem ističe jednu od najvažnijih stvari: kako izgraditi sebe u cijeloj priči, kako ne izgubiti sebe pod naletom okolnosti, kako postati „savršeni“ partner, umjesto da tražimo „savršenog“ partnera. Jer potraga kreće od mene, čega mnogi (još) nisu svjesni pa, upravo zbog nerealnih očekivanja, nerijetko ostanu razočarani. Knjiga s jedne strane otkriva pogrešne stereotipe koji u vezi često stvore silne pritiske i dovedu do nerazumijevanja, a s druge strane naglašava važnost spoznaje onoga što smo „preuzeli“ od svojih najbližih, napose roditelja, te koliko nas to može usmjeriti, pravo ili krivo. Upravo u radu s bračnim partnerima svjedočimo koliko je ovo bitno i koliko često usmjeri brak. Upoznati ove činjenice prije braka, prije same veze, donosi oslobođenje prema kojem često silno čeznemo, a ne možemo ga definirati, pa najčešće kada smo u sukobu ili nerazumijevanju, okrivljujemo partnera za mnoge stvari koje su naša odgovornost.

Iako znamo da smo djeca Božja, često nesvjesno pristajemo na osrednjost ili ono loše, ili čak smatramo da ne zaslužujemo ono najbolje

Knjiga pomoću brojnih primjera upućuje na to što učiniti s našom prošlošću, koja na nas utječe svjesno ili nesvjesno. Koliko su važne ove činjenice u potrazi za partnerom, koliko nas spoznaja njih oslobađa, možemo potvrditi i na vlastitom primjeru. Jer često stvari vidimo iz svoje perspektive, a stvarnost koja nas određuje može biti sasvim suprotna. Opet, knjiga se dotiče i ovih toliko važnih činjenica koje nam otvaraju i perspektivu toga što želim od partnera, koje su moje namjere, želje, cilj, ali i kako do toga doći. Uistinu predragocjeno! Jer često budemo razočarani i, iako znamo da smo djeca Božja, nesvjesno pristajemo na osrednjost ili ono loše, ili čak smatramo da ne zaslužujemo ono najbolje. Mnoge veze i mnogi brakovi propadnu upravo zbog onoga što kaže Sveto pismo: „Narod moje gine, nema znanja“ (Hoš 4,6).

Često ne samo da ne znamo što želimo nego ni ne razmišljamo o tome što zaista želimo, i na takav način pristupamo vezi, ali nerijetko i ulazimo u brak

Knjiga oduševljava praktičkim primjerima i pitanjima koje čitatelja usmjeravaju na ono uistinu bitno, na ono što će dati odgovore svakome tko ih iskreno traži, na ono što će svakoga tko je možda odustao zbog razočaranja uslijed neuspješnog traženja, vratiti na pravi put i ne samo dati nadu nego vratiti dostojanstvo i otkriti istinu koja oslobađa.

Do sada nismo nigdje na konkretniji i jednostavniji način čuli objašnjenje zašto je bitno pustiti Isusa u vezu, u brak, još prije nego što smo se uopće upustili u tu avanturu i kako će nam to pomoći da pronađemo osobu za sebe. Upravo u tome dijelu knjiga ruši krive predodžbe: da Bogu nije stalo da ostvarimo naše želje, nego nam on često nameće svoju volju koju mi na koncu ne možemo prihvatiti i bojimo je se. Jer tek kada shvatimo Božju istinu za svoj život, možemo prepoznati kakav tip osoba se uistinu uklapa u naš život, sukladno onome kako smo stvoreni.

Knjiga nas potiče i usmjerava da na partneru tražimo ono uistinu bitno, utemeljeno na ispravnim osobinama i čežnjama, a ne na onima koje nam nameću bilo svijet, bilo naši krivi stavovi, što se često kasnije kroz život pokaže kao presudno. Često naime ne samo da ne znamo što želimo nego ni ne razmišljamo o tome što zaista želimo, i na takav način pristupamo vezi, ali nerijetko i ulazimo u brak. Knjiga nas na konkretan način, kroz niz pitanja usmjerava upravo na to.

Knjiga će na poseban način utješiti i usmjeriti one koji su sagriješili, koji se optužuju zbog pogrešnih izbora u vezama, kako bi uvidjeli na koji se način riješiti tereta prošlih veza i usmjeriti se na…

Možda je najvrjedniji dio knjige upravo onaj koji objašnjava osjećaje i kako su određeni osjećaji i određene faze u hodanju sasvim u redu, kako nas one ne smiju obeshrabriti niti previše pogurnuti u krivom smjeru, što silno oslobađa. Autorica i za to daje konkretna svjedočanstva i usmjerenja. Posebno dobro je objašnjeno područje intimnosti, odnosno tjelesnosti.

Od silne važnosti svakako će čitateljima biti i detaljan i precizan opis pojedinih faza veze, kako utječu na nas, te kako kroz koju proći, kako bismo iz nje najviše uzeli. Upravo toga parovi često uopće nisu svjesni kada se pojedine situacije počnu događati.

Knjiga će na poseban način utješiti i usmjeriti one koji su sagriješili, koji se optužuju zbog pogrešnih izbora u vezama, kako bi uvidjeli na koji se način riješiti tereta prošlih veza i usmjeriti se na ono što Bog i oni sami uistinu žele.

Preporučam ju svakome tko traži partnera s kojim će provesti život, svakome tko je u vezi i pita se je li on/a onaj/ona pravi/a, a također i bračnim parovima jer…

Istine, savjete, jednostavnost, praktičnost i snaga koju ova knjiga donosi potrebna je u današnje vrijeme više nego ikad. Uvjereni smo da ova knjiga može izgraditi ne samo vašu vezu, brak i obitelj već i pokrenuti jedan novi val koji se tako snažno suprotstavlja „normalnom“ svijetu koji pod krinkom modernizma uništava odnose, brak i zajedništvo obitelji, raskrinkava sve ono što nam svijet tako slasno nudi, a na koncu nas razočara.

Možda ćete nakon svega napisanoga zaključiti: „Evo još jedne knjige koja govori o tome kako ću morati beskrajno moliti, prihvatiti stanje kakvo jest, kako sve predati Bogu, kako Bog zna najbolje i slično“, kako već to često čujemo i kako nam se savjetuje. No ova knjiga nam pokazati pravo lice Boga, koji nije tiranin i, ono najbitnije, miče mnoge barijere i „etikete“ i na toliko jednostavan, ljudski način pokazuje kako se Bog silno želi uključiti u naše veze, ali s toliko dostojanstva i usmjerenja. Drugim riječima, kao što i sama autorica navodi, život se ne svodi na zabrane i dozvole, već na to da živimo dobro, zdravo i pravedno. Ako tome dodamo primjere koje ona iznosi, iskustvo i konkretne primjere i odgovore na 25 najčešćih pitanja koja muče parove, možemo reći da je ovo knjiga kakvu smo dugo čekali. Ovu knjigu svakako ćemo preporučiti ne samo onim parovima koji dolaze na naš tečaj i pripremaju se za brak već i svim bračnim parovima koji su u početku braka ili već s dužim stažem. Njene upute i primjere svakako ćemo koristiti u radu i pomaganju parovima.

Preporučam ju svakome tko traži partnera s kojim će provesti život, svakome tko je u vezi i pita se je li on/a onaj/ona pravi/a, a također i bračnim parovima jer ona pomaže i daje odgovore na mnoga pitanja, i to kroz brojne primjere.

Knjigu „Tri koraka do prave ljubavi“ autorice Debre Fileta, licencirane stručne savjetnice,

nabavite u našem web-shopu www.figulus.hr, ovdje.

• tvrdi uvez, 264 stranice!