Osobni razvoj

BORBA PROTIV STRESA I ZAPOSLENOSTI

SAVJETI KARMELIĆANKE 6 koraka do većeg unutarnjeg mira Kad se riješite dodatnog stresa, trajni unutarnji mir postaje dostižan

Foto: Pixabay


 

Ako se borite sa stresom, ili onog kojeg ste si sami nametnuli, ili vam je nametnut, imamo pravu osobu koja vam može pomoći. Ona je karmelićanka iz 19. stoljeća po imenu sestra Marie-Aimee od Isusa, i napisala je malu knjigu pod nazivom „Dvanaest stupnjeva tišine“.

Namjera sestre bila je pomoći ljudima da postignu unutarnju tišinu kako bi mogli bolje upoznati Boga. No, kako piše Cecilia Pigg za Aleteiu, njezina uputstva možete koristiti i u borbi protiv svakodnevne zauzetosti i stresa. Kada se riješite dodatnog stresa, stjecanje trajnog unutarnjeg mira postaje dostižno, piše Cecilia te navodi šest koraka prema knjizi sestre Marie-Aimee koji vam mogu pomoći riješiti se tog dodatnog stresa:

TIŠINA RIJEČI

Svakodnevno smo preplavljeni komunikacijom. Na primjer, slanje poruka. Jesu li potrebni svi tekstovi koje šaljete ili biste mogli smanjiti neke tekstove i osloboditi taj mentalni prostor?

TIŠINA POKRETA/AKCIJA

Jeste li ikad primijetili nekakav nervoznii tik koji imate? Neko bih vrijeme tresla nogu kad bih razmišljala ili mi je bilo dosadno. Kad mi je netko to ukazao, shvatila sam da mi stalno kretanje zapravo ne pomaže i radila sam na promjeni te navike. Pokušajte pronaći neke pokrete ili radnje koje radite u danu koji su samo punila, a zapravo vas čine manje smirenima i zauzetijima.

TIŠINA MAŠTE

Provodite li puno vremena tijekom dana razmišljajući o tome kako će izgledati budućnost? To bi moglo biti ono što radite sutra, ili ono što ćete raditi kada se vratite kući večeras, ili ono što ćete raditi za ručak. Bez obzira koliko daleko gledate u budućnost, bolje je usredotočiti se na sadašnji trenutak ako želite poticati unutarnji mir.

TIŠINA SJEĆANJA

Previše razmišljanja o prošlosti, pogotovo ako vas uhvate negativna sjećanja, šteti vašem miru. Prestanite tako često prekopavati po prošlosti.

TIŠINA LJUDIMA/SITUACIJAMA

(Ona ovu točku naziva „tišinom stvorenjima“, ali ja sam je ovdje promijenila.) Jedan od načina da ostanete zarobljeni je nepotrebno ponavljanje situacija ili razgovora u glavi iznova i iznova. Ta stalna petlja iznova će vas spotaknuti i oduzeti vam mir.

TIŠINA OSJEĆANJA

Važno je kako se osjećate, ali moguće je postati previše usredotočen na te osjećaje. Kad svojim emocijama date dodatnu težinu, one mogu uništiti i trunku mira koji ste možda imali. Imajte na umu da se uvijek možete odlučiti učiniti nešto unatoč svojim osjećajima, pogotovo kad znate što biste trebali učiniti, ali jednostavno ne želite.

Što danas možete učiniti za poticanje unutarnjeg mira? Pronađite jedan mali korak koji ćete odmah poduzeti kako biste se riješili malenog djelića stresa. Ako se možete riješiti djelića, možete vidjeti da je više mira jedna opipljiva mogućnost.

Cecilia Pigg, Aleteia; Book.hr

Prijavite se na naš newsletter i svaki tjedan primajte najvažnije i najzanimljivije tekstove na svoju e-mail adresu! Prijaviti se možete ovdje.

Komentirajte

Najčitanije

Na vrh