Osobni razvoj

NADIĆI OSJEĆAJ SLOMLJENOSTI

Nekoliko savjeta koji će vam pomoći ako ste opterećeni životnim brigama i obvezama Ponekada odjednom žongliramo s toliko mnogo stvari da se, jednostavno, izgubimo i nestanemo u užurbanosti. Ako ste zatrpani životnim brigama i obvezama i osjećate se poput zombija, krajnje je vrijeme da se zaustavite. Ukoliko redovito ne punite svoje baterije, to će imati svoju cijenu

Nekoliko savjeta koji će vam pomoći ako ste opterećeni životnim brigama i obvezama

Ako ste od onih ljudi koji se nikada ne odmaraju, koji su uvijek u pokretu i uvijek puste da svijeće izgore do kraja, i na poslu i u osobnom životu, onda se vjerojatno nikada ne opuštate. Ponekada odjednom žongliramo s toliko mnogo stvari da se, jednostavno, izgubimo i nestanemo u užurbanosti. Ako ste zatrpani životnim brigama i obvezama i osjećate se poput zombija, krajnje je vrijeme da se zaustavite. Ukoliko redovito ne punite svoje baterije, to će imati svoju cijenu. Stalan stres može utjecati na vaše spavanje, zbog čega ćete biti živčani i umorni i nećete se moći koncentrirati, što može slomiti vaš duh. To može imati i gore posljedice: „Ovisnost o hrani, kocki, televiziji i video igrama također se može razviti kao posljedica kroničnog stresa“, napisao je dr. Josh Axe. Nemojte dopustiti da se cijeli život iscijedi iz vas. Oduprite se svemu što vas ugrožava i povratite svoj život prije negoli sagorite. Evo šest prijedloga kako možete napuniti baterije!


Uzimajte si stanke

Ako imate deset minuta vremena ujutro da popijete kavu, učinite to. Uživajte u toj maloj stanki. Ako imate stanku za ručak na poslu, nemojte ju preskočiti. Svima nam je potreban odmak od dnevnih obveza. Nađite si malo vremena za molitvu ili da se samo smirite, da malo predahnete. Probajte duboko disati i polako izdisati u tim trenutcima da biste ispustili stres iz sebe. Kad se osjetite skrhano, nazovite prijatelja da skrenete misli sa svoje muke, tako da stvari ne izmaknu kontroli. Na početku to možda neće biti lako, ali morate si uzimati male stanke!

Pustite da sve ide svojim tijekom

Svi smo iskusili trenutke kada stvari dođu do usijanja. Problemi s autom, zdravljem ili već čime lako vas mogu dovesti u stanje ludila. Međutim takvih problema će uvijek biti, ljudi će nas razočaravati i život može biti težak. Nemojte dopustiti da vas to slomi. Događat će se stvari na koje ne možemo utjecati – moramo ih pustiti da idu svojim tijekom. Ako probleme previše uzimate k srcu, onda ćete lako izgubiti ravnotežu. Isto tako, ako potiskujete svoje emocije, one će se manifestirati u obliku gnjeva, depresije ili bolova u tijelu. Stoga ih morate pustiti da iziđu na površinu! Autor i savjetnik Dawn Demers to objašnjava ovako: „Živjeti nenavezano znači ne držati se svoje potrebe za odnosima, stvarima ili idejama – to znači prihvaćati stvari onakvima kakve jesu, znajući da se sve mijenja i da ništa nije zauvijek te da je sve privremeno u životu.“ U nekim trenutcima, jednostavno, trebate postaviti granice.

Postavite granice

Moramo biti iskreni prema sebi i priznati si što možemo, a što ne možemo podnijeti. Nekada možemo biti stvarno rastrgani i moramo postaviti granice, jer trebamo odmor od ljudi. To znači prekinuti odnose s prijateljima, obitelji, suradnicima i drugima koji nas mogu opterećivati. Naprimjer, ako trebate odmor od ljudi, ispričajte se i objasnite da vam je potreban odmor. Kad se osjećamo slomljeno, mi ne možemo ništa dati ljudima. Moramo smanjiti stres koji nam prouzrokuju neželjen ei nepotrebne obveze. Činimo pogrešku što se previše forsiramo te se na kraju osjećamo frustrirani jer nismo postavili granice u svojem životu.

Povežite se s prirodom

Pođite u šetnju da se opustite. Ako ne možete sami, pođite u šetnju sa svojom djecom u park ili na jezero da biste pročistili misli. To može biti veoma važno, jer priroda nas ozdravlja mentalno i tjelesno. „Previše serotonina može dovesti do toga da ste uznemireni i napeti, a premalo serotonina vas može učiniti depresivnima. Uživanje u svježem zraku stoga vam pomaže da regulirate razinu serotonina i budete sretni i dobro se osjećate“, objavio je Mental Floss. Ako vam to nije moguće, možete samo prošetati svojim susjedstvom ili okolicom. Možete se i provozati autom i malo se odmaknuti od svoje uobičajene sredine. To možete učinit nakon naporna dana na poslu ili rasprave sa svadljivim supružnikom.

Vodite dnevnik

Počnite voditi dnevnik i u njega bilježite svoje misli i emocije dok se osjećate izgubljeno. „Pismeno izražavanje pomaže vam ozdraviti i bolje nadzirati svoje emocije, odmiče vas od razmišljanja o opsjednutosti traumatskim događajem i vodi vas k nalaženju smisla u onome što se je dogodilo“, piše Lynda Monk. Pisanje vam daje platformu kojom možete izraziti ono što vam se događa u srcu bez straha od osude. Pisanje vam pomaže staviti događaje iz svojeg života u okvire i doprijeti do same srži boli koju osjećate, što vam može pomoći da ponovo nađete nadu. Nemate što izgubiti zapisivanjem svojih osjećaja. To čak može biti katarzično.

Odstranite strah

Strah nastupa u svim oblicima i može udariti u svakom trenutku kad se osjećamo slomljeno. Isus nam je rekao u Ivanovu evanđelju 14, 27 da će nam on dati mir. „Mir vam ostavljam, mir vam svoj dajem. Dajem vam ga, ali ne kao što svijet daje. Neka se ne uznemiruje vaše srce i neka se ne straši.“ Ako ne znate da nas Isus voli, nije lako vjerovati i nadvladati strah. Ako nam je Bog poslao svojeg Sina i postavio nas iznad anđela, morate se osjećati voljeno i da je on s nama u teškim trenutcima. „On želi da smo potpuno uvjereni da smo izjednačeni s njim po Isusovoj žrtvi na križu – posebno onda kad se osjećamo nevrijedni njegove ljubavi“, tvrdi Joyce Meyer. Kada nastupi sumnja, pobijedite ju spoznajom da ste dijete Velikog Kralja. Naši strahovi obuzimaju naš um i onda prelaze u osjećaje. Suprotstavite im se na samom ulazu. Ako to ne učinite, vaš će um postati plodno tlo za rast straha.

Ako ste slomljeni, onda možete pomisliti da ste posve pritisnuti teretom života. No svi se nekada osjećamo slomljeni. Ali nadići ćemo to ako redovito punimo baterije uzimanjem odmora, zdravim snom, puštanjem da stvari idu svojim tijekom i izražavanjem svojih osjećaja. Kada male stvari pođu loše, lako se je osjetiti izgubljeno. Čini vam se kao da se trudite ići naprijed, a stalno idete unatrag, ali ustrajte – jer niste sami! Ako je potrebno, obratite se za savjet prijatelju u kojeg imate povjerenja.

Autor: Corine Gatti (Beliefnet)

Prijevod: Josip Sinjeri (Book.hr)

Prijavite se na naš newsletter i svaki tjedan primajte najvažnije i najzanimljivije tekstove na svoju e-mail adresu! Prijaviti se možete ovdje.

  • 28
  •  
  •  
  •  
  •  
Klub prijatelja
Na vrh