Recenzije knjiga

„Otpusti svoju prošlost” John Loren i Paula Sandford

Otpusti svoju prošlost - Recenzija knjige

O knjizi

U ovoj ćete knjizi pronaći upute kako pomoći onima koji u djetinjstvu nisu imali blagoslovljen odnos s roditeljima, jednako tako na koji način sami sebi pomoći u toj istoj potrebi. Ona govori o problemima koji nastaju kad se tinejdžeri odvajaju od roditelja u odrasloj dobi; o tome što su to roditeljska inverzija i zamjenski bračni drug; kako pronaći pravoga bračnog druga, kako pronaći i živjeti svrhu vlastitog života, te kako postati jedno s drugima, u jedinstvu Tijela Kristova.

Preuzmi nadzor nad vlastitom budućnošću tako što ćeš se riješiti rana, navika te usvojenih stavova iz prošlih odnosa.

Otpusti svoju prošlost jedna od knjiga iz tzv. Preobrazbenog niza

Ovom knjigom započinjemo seriju o dušobrižništvu, tj. o Božjoj brizi za čovjeka, koju Bog ostvaruje preko svojih izabranih i za tu službu obučenih vjernika.

Velik broj vjernika u Hrvatskoj već se susreo s pojmovima duhovnik ili dušobrižnik, međutim malo tko zna što te službe zapravo predstavljaju. Razlog je tome prvenstveno taj što u Hrvatskoj ne postoji posebna škola ili studij za duhovnike i dušobrižnike. Iako mnogi smatraju kako je svaki svećenik po ređenju i po školama koje je završio osposobljen biti duhovnikom ili dušobrižnikom, to je samo djelomično točno. Iako u mnogim zemljama postoje posebni studiji za obuku duhovnika i dušobrižnika, u Hrvatskoj takvih studija nema.

Činjenica je da je svaki vjernik pozvan biti duhovnikom i dušobrižnikom onima od kojih je zreliji i iskusniji u vjeri. Tako bi svojevrsni duhovnik i, još više, dušobrižnik, trebao biti svaki roditelj svojoj djeci, bake i djedovi svojim unucima, starija braća mlađoj braći, iskusniji prijatelji manje iskusnima itd. Drugima možemo posredovati onoliko Božje mudrosti, ljubavi i općenito Božje sile koliko smo je sâmi iskusili.

Ovom serijom knjiga želimo 1) mnogima pomoći da prepoznaju svoje probleme te ih s Božjom pomoći počnu rješavati; 2) potaknuti klerike i laike da se zainteresiraju za te službe.

Autori knjiga su bračni par koji se dugo godina uspješno bavi dušobrižništvom. Njihova se služba u Americi naziva imenima: prayer minister i Christian counselor. Ako to prevedemo doslovno, vidjet ćemo da su to dvije službe koje u Hrvatskoj praktički ne postoje. To su prevedeno: molitelj služitelj i kršćanski savjetnik. U Hrvatskoj postoje vjernici, svećenici i laici koje bismo mogli svrstati u ove kategorije, no ne znamo postoji li ijedan kojemu je to stalna i jedina služba.

Zbog jasnijeg shvaćanja molitelja službenika preimenovali smo u dušobrižnika a kršćanskog savjetnika u duhovnika. I jedan i drugi mogu biti klerici ili laici što znamo iz povijesti Crkve u kojoj su mnogi sveci bili duhovnici ili dušobrižnici bez obzira na to jesu li bili klerici ili laici.

Dušobrižnik je, kako sâma riječ kaže, osoba koja se aktivno brine za dobro duše druge osobe. Tako bi svaki župnik trebao biti dušobrižnikom svim svojim župljanima. Međutim znamo da u praksi prečesto nije tako i to iz dva jednostavna razloga: 1) nitko ga za tu službu nije obučio te 2) on za takvu vrstu služenja, zbog prevelikog broja drugih obveza, jednostavno nema vremena. Dok budete čitali ovu i druge knjige u Preobrazbenom nizu, shvatit ćete što ova služba uopće predstavlja.

Sve navedeno može se reći i za duhovnike. Danas zaista velik broj vjernika traži dobroga duhovnika dok je s druge strane premalo onih koji su adekvatno obučeni za takvo što te imaju vremena za takvu vrstu služenja.

Zbog svega toga, kad vjernici u Hrvatskoj traže pomoć od Boga preko njegovih službenika, prečesto dobiju odgovore poput: „Prihvatite to kao Božju volju!”, „Molite i bit će dobro”, „Odite psihijatru jer se mi time ne bavimo”, „Mi se nemamo vremena baviti vašim problemima” i sl.

Nadamo se da će ove knjige promijeniti svijest i savjest mnogih čitatelja, te da će se mnogi odlučiti povjerovati da je Bog itekako zainteresiran za svaki naš problem. On nam nije dao Duha Svetoga kako bismo životne situacije prihvaćali onakvima kakve jesu, nego kako bismo ih mijenjali da budu onakve kakvima On želi da budu. Za to je međutim potrebno naučiti mnogo toga. Nadamo se da će ove knjige doprinijeti tome da vjernici, kad zatraže pomoć od svojih župnika, konačno počnu dobivati drugačije odgovore poput: „Preporučit ću Vas dušobrižniku kojemu se možete javiti i u kojega možete imati povjerenja” ili: „Rado ću Vas saslušati pa ćemo vidjeti što Bog može učiniti!”

Josip Lončar

Želite kupiti knjigu ili se informirati o cijeni?

Kliknite na gumb „Kupi knjigu”.