Valentina Jandrašek

RECENZIJE KNJIGA

„Nije svetost za mene“ Ne sumnjam da će Padre Pio istinski živo kročiti u svijest i život svakoga tko pročita ovu knjigu, baš kao što je, nimalo sramežljivo, uskočio i u moj.

„Nije svetost za mene, sveci su posebni ljudi, nisu poput mene.“ Kad bih za svaku izjavu sličnu ovoj dobila novčić, vjerojatno ne biste moje ime i prezime čitali u potpisu na kraju ove recenzije, već na popisu svjetskih milijunaša. Zapravo, ne sumnjam da bi se svatko tko svakodnevno teži životu sa živim Bogom našao na tome popisu kad bi se doista moglo zaraditi pomoću izjava i stava: „Nije svetost za mene.“ Znamo da su sveci za života na Zemlji bili ljudi od krvi i mesa, ali ih svejedno najčešće doživljavamo kao izvanredne pojedince koji kao da nisu živjeli našim ljudskim, običnim, svakodnevnim životom. Posebno je to čest slučaj kad promišljamo o istaknutim svecima našega doba poput svetog Padra Pija. Pri spomenu njegova imena vjerojatno nam najprije u pamet sijevaju slike čudesa, stigmi, bilokacije i borbe s Đavlom. Tek nakon nekog vremena, možda se u našemu biću javlja i pitanje: „Kakav je zapravo bio taj kapucin sa stigmama, može li ga se bolje upoznati, imamo li možda čak štogod zajedničko?“ Knjiga Renza Allegria Padre Pio – čovjek nade pružit će nam dubok, a opet tako jednostavan odgovor na to pitanje. Listajući i čitajući ove stranice, čitatelj upoznaje istinskoga sveca i mnoga lica Milosti, ali lista ponajprije život jednoga običnoga dvonošca – čovjeka poput sebe koji ga potiče na svetost u svakoj okolnosti. Prije nekoliko sam tjedana odlučila moliti devetnicu Padru Piju na jednu osobnu nakanu. Devetoga dana devetnice dobila sam novu knjigu koju trebam recenzirati – bila je to knjiga čiju recenziju čitate.

Svakim sljedećim pročitanim poglavljem rasla je u meni slika čovjeka koji, poput mene, ima slabosti, dvojbe, teškoće i kušnje, ali je otvoren Milosti pomoću koje postaje svećenik, stigmatik, čudotvorac i svetac ostajući pritom obični, siromašni čovjek

Nakon početnoga blagoga šoka i puno smijeha jer me Padre Pio očito shvatio i više nego ozbiljno, počela sam čitati. Kad sam na prvim stranicama pročitala da je knjiga nastala iz pera jednoga novinara koji je i sam upoznao Padra Pia te sakupio neke neobjavljene dokumente u kojima se on spominje i pomoću tih podataka napisao ovu knjigu, očekivala sam još jednu u nizu Pijovih biografija – red biografskih podataka, red čudesa i tako od korica do korica. Već su me prva poglavlja razuvjerila. Upoznala sam malog Francesca koji, istini za volju, jest bio pomalo neobičan, ali i sasvim običan, pa čak i nestašan – sposoban, naprimjer, činiti nepodopštine s pečenim paprikama. Svakim sljedećim pročitanim poglavljem rasla je u meni slika čovjeka koji, poput mene, ima slabosti, dvojbe, teškoće i kušnje, ali je otvoren Milosti pomoću koje postaje svećenik, stigmatik, čudotvorac i svetac ostajući pritom obični, siromašni čovjek. Svaki će čitatelj ove knjige, nesumnjivo, dijeliti moje iskustvo – upoznat će svetoga Padra Pia bliskije i potpunije nego ikada prije, ali se i zbližiti s ocem, prijateljem i svećenikom koji kao da svakim pročitanim retkom oživljuje pred njim govoreći mu: „Možeš i ti, dijete, biti svet. Samo se potpuno prepusti Bogu, vjeruj Mu, a ja ću ti na tome putu rado pripomoći.“ Ne znam što će biti s onom mojom nakanom iznesenom u devetnici, ali ne sumnjam da će Padre Pio istinski živo kročiti u svijest i život svakoga tko pročita ovu knjigu, baš kao što je, nimalo sramežljivo, uskočio i u moj.

Valentina Jandrašek; Book.hr

Jedna od najčitanijih knjiga o mnogima omiljenom svecu našeg vremena!

Iz njegove je duše izlazila otajstvena snaga praćena čudesima a njegov je život bio obilježen paranormalnim fenomenima.

Volio je ljude. Plakao je s ožalošćenima, smijao se sa sretnima. Zvali su ga: „fratar s Kristovim ranama“, „svetac sa stigmama“, „liječnik“ patnje… I usred najvećih nevolja u budućnost je gledao u duhu optimizma, vjere i ljubavi.

On je bio i jest čovjek nade. On je čovjek kojega će ljudi uvijek voljeti.

Knjigu možete kupiti ovdje.