Osobni razvoj

PSIHOTERAPIJA

Kako prepoznati je li mi potrebna pomoć psihoterapeuta kako bih se oslobodio/la okova prošlosti? Psihoterapija je ozbiljan razgovor sa stručnjakom, po kojem stječete uvid u sama sebe, sagledavate svoje stanje iz novog kuta i rastete kao osoba. Psihoterapeut vam pomaže da iskrenost i autentičnost postanu vaš zaštitni znak

Kako prepoznati je li mi potrebna pomoć psihoterapeuta kako bih se oslobodio/la okova prošlosti?

Foto: Pixabay

Prvo da razjasnimo neke stvari jer ljudi često imaju krive predodžbe o ovome. Otići na psihoterapiju ne znači meditirati i izležavati se na kauču kod bradatog psihoterapeuta dok on analizira detalje vaših snova iz djetinjstva. Psihoterapija nije ćaskanje u kojemu vas psihoterapeut stalno ispituje: „Kako se sada osjećate zbog toga?“ Ne rješavate niti zagonetne testove u kojima se od vas traži da izrazite dubine svoje podsvijesti dok buljite u raznovrsne točkice tinte.

Psihoterapija je ozbiljan razgovor sa stručnjakom, po kojem stječete uvid u sama sebe, sagledavate svoje stanje iz novog kuta i rastete kao osoba

Psihoterapija je ozbiljan razgovor sa stručnjakom, po kojem stječete uvid u sama sebe, sagledavate svoje stanje iz novog kuta i rastete kao osoba. Psihoterapeut vam pomaže da iskrenost i autentičnost postanu vaš zaštitni znak. To je ujedno prilika da skupite nove ideje i informacije koje mogu uvelike utjecati na način na koji interpretirate svoju prošlost te vam automatski preobraziti sadašnjost. U konačnici, učite se nadati i aktivno sudjelovati u procesu iscjeljenja svoga života.
Psihoterapija nije za „luđake“, kako se nekoć stigmatiziralo one koji su išli k psihoterapeutu.

Pitanja za promisliti

Naprotiv, ona je za jake i hrabre muškarce i žene koji shvaćaju da ih njihove navike, rane i ovisnosti sprječavaju da žive život koji žele živjeti. Bez obzira koliko malen ili velik bio vaš problem, promislite o ovim pitanjima dok razmišljate biste li pošli na psihoterapiju:

1. Robujem li obrascima ponašanja, navikama i/ili ovisnostima kojih se nikako ne mogu osloboditi koliko god se trudio/trudila?
2. Mučim li se s osjećajima anksioznosti i/ili depresije češće nego inače?
3. Ometa li me određena sadašnja ili prošla situacija u normalnom funkcioniranju u društvu (u romantičnoj vezi, u obitelji, s prijateljima) i utječe li na moju učinkovitost na poslu, ili na uspjeh u školi, na fakultetu?
4. Utječe li moje mentalno ili emocionalno stanje na moj organizam? (Uzrokuje li nesanicu, nedostatak koncentracije, promjenu apetita, razine energije itd.?)
Ako ste odgovorili potvrdno na jedno ili više pitanja, potražite stručnu pomoć kako biste ozdravili. Stvoreni ste da živite život u punini; ne dopustite ranama iz prošlosti ili brigama iz sadašnjosti da vas sprječavaju u tome.

Iz knjige „Tri koraka do prave ljubavi. Smjernice za one koji traže ljubav svog života“, autorice Debre Fileta, licencirane stručne savjetnice i autorice brojnih članaka i knjiga o vezama i braku. Dopuštenje izdavača za prenošenje ulomka vrijedi isključivo za portal Book.hr.

Više o knjizi možete pročitati ovdje, a  kupiti ju ovdje.

Prijavite se na naš newsletter i svaki tjedan primajte najvažnije i najzanimljivije tekstove na svoju e-mail adresu! Prijaviti se možete ovdje.

Komentirajte

Najčitanije

Na vrh